Mindject Connect är ett kollaborativt hanteringsverktyg i MindManager 12 och som webblösning online. Det är anpassat till människor med mycket på sitt fat och för team där medlemmarna är utspridda på olika platser. Mindject Connect hjälper till att synka samman teamet genom att man får
- möjlighet att visualisera sina idéer
- få ner sin planering på pränt
- organisera och dela filer
- en ökad informationstillgänglighet
- god överblick.
Spara och hantera dina filer online
Spara plats på datorn genom att lägga upp dina filer online och få möjlighet att dela de sinsemellan dina teammedlemmar, gör ändringar, spara, stäng ner och få tillgång till allt ditt material på nytt.
Ovan ser du hur filer kan organiseras i mappar plus ett flöde som visar hur filen modifierats över tid. Vill du att bara en specifik person eller fler skall ha access till en fil, mapp eller konto kan även detta tillämpas.
I mapparna kan som ovan nämnt dokument och filer sparas men även webbsidor, twitter- och googleflöden. På det viset hamnar allt på ett ställe.
Arbeta kollaborativt och dela sinsemellan i realtid
Mindjet Connect för samman team genom att erbjuda delning och kollaborativ redigering i realtid. Det här kräver ej av din kollega att hon/han måste ha Mindjets programvara på datorn utan med en enkel inbjudan på internet kan ni öppna samma dokument.
Det du sedan delar med dina kollegor är helt upp till dig vad eller med vem. När du väl delat ut access är det bara att sätta igång det kollaborativa arbetet.
Få tillgång till dina filer överallt
Med Mindjet Connect kan du arbeta på valfri dator och dessutom när som helst på dygnet, det enda du behöver är en internetkoppling. Och du behöver inte heller tänka på om du sitter och arbetar via Windows eller MacOs samt iPhone och iPad. Det är fritt fram.
Visuellt ramverk
Mindject Connect har ett interaktivt visuellt ramverk vilket är kärnan i det här kollaborativa hanteringssystemet. I den finns inbyggt funktionen att bygga och skriva mindmaps där du kan skapa, organisera och koppla idéer till varandra och till ny information. Det ger i sin tur möjlighet att brainstorma, skapa prioriteringar och planering för att därefter ta ställning och implementera.